Wednesday, March 05, 2008

hari ini.....

hari ini.... 5 mac 2008...3 hari sebelum rakyat malaysia membuang undi-pilihan raya....apakah perasaan anda diluar sane??...apakah pharapan anda untuk negara malaysia?? adakah masih mahu ditakuk lame atau ingin mbuat perubahan..?? adakah dgn memilih parti baru akan mbawa perubahan?? sudah tentu sekali ya...100 percent akan berubah...adakah dgn memilih tampuk kerjaan y sdia ada tidak akan membawa perubahan?? belum tentu tiada perubahan...apakah yang rakyat malaysia mahukan??

hahe...hari ini...aku bukan nk ckp psl pilihan raya...just nk ckp psl email2 y aku trime...terutama psl ape y kte consume sehari-hari....ape lg kalo bukan psl makanan y HARAM...byk aku trime email psl kod2 y ade kt ingredients setiap makanan y ade terjual kt negara kite...kdg2 slalu kite ni main trime jek tanpa usul periksa...terutama tuk kod2 makanan y ade E....kod2 makanan tu ade y mewakili perasa, emulsifier, pewarna n ape2 ntah lg...y pasti tiap2 kod tu ade 2 jenis. 1 dbuat dr haiwan (ni yang kte dok syubhah kn?) n another one dr tumbuhan (kompem halal)...

so, info dr jakim,..mane2 makanan y ade kod y ade E tu...klo ade chop jakim..y tu KOMPEM halal...kalo product dr luar negara...such as thai...indon...vietnam....y tu xkompem halal haramnye...maka..london biscuits y erra dok promo tuh...halal sebenarnye....pengajaran y plg penting kt cni....kte kne kaji dlo br la leh bkate2....jgn dok kate jek...n sebarkan besar2an plak tuh...xpasal2 erra kne fitnah....xbaik laa....

walopon pkara ni agaak dah lame n aku tau sume org pon mcm da take note psl ni.....tp ptg tuk kite....semua...terutamanye aku ni....hahe....oke lah...ade mase nnt aku corat coret lg....

No comments: