Wednesday, March 18, 2009

aku da termasuk dlm statistik....!!!!!!

peristiwa berdarah....!!!!
aku telah terkena denggi...dibawakan khas dr pihak penaja....AEDES!!!!!!

awl bulan aritu hosmate aku demam...beria la jge dia...siap kul 7 pagi g kdai beli lauk nk masak ni...yg aku igt....3hb tu aku masak bubur nasi n ikan masak asam rebus tuk dia..then aku trus tdo lpas masak tu..cz aku rse skt pale...skt badan..n mcm nk demam...ptg tu aku g keje mcm biase..mlm tu aku on-call...makne kate aku keje 1 hari suntuk la ni...mlm tu da xlarat check la dgn doc...temperature aku naik sampe 39..panas gle...xpe...aku makan ubat...then pg tu da rse oke...aku pon keje mcm biase...stat kul 1ptg tu aku da xlarat...aku pon mtk baring kt blik belakang klinik ni...tdo dlm keadaan yg skt...ptg tu aku mtk k.aja dtg amik aku krn aku sungguh tidak larat lagi...maka aku pon pulang ke rumah...berehat...

5hb tu aku g keje mcm biase...ku gagahkan diri yang sememangnya gagah ini....akhirnya aku berjaya tuk mhabiskan hari bekerja aku dgn jaya nye walopon bdn rse sengal yg amat sengal...hahak
6hb tu aku masih gagah tuk bekerja...n ble da mlm aku da xgagah seperti hari2 sebelumnya...aku pon g check darah..platelet aku da turun dari paras minimum...107,000 je platelet yg tggl dlm darah aku....kne amik darah sampe lebam2 tgn aku ni...kesian tau x...

7hb pg tu sepatotnye aku keje...tp akhirnya aku kecundang...pg tu aku g check darah lg 1 kali lagi...da turun sampe 85,000 je platelet aku...trus mtk doc refer letter..then,dlm tghari tu my beloved sister dtg amik...n trus g kpj kajang...been admitted for about 6days...hari2 yang ku lalui amat payah...

orang kate kalo nk baik denggi makan sup ketam....minum air daun betik...makan peria katak...mcm2...yang pasti aku pesakit denggi plg tegar kot...sume pon aku xlalu...bau pon bole buat aku muntah..aku xmakan...kurang minom...even sampai skg pon rse xbmaya je nk keje...mungkin setelah bcuti tlalu lame ataupon bdn aku masih lemah akibat kesengalan badan yang ku alami selama lenih sepuluh hari ini....

nnt aku post lg cte cmne aku kt spital...ade misi yang perlu aku selesaikan buat mase skg ni...yg pastinyee...jgn la korg mtk kne denggiii....sakit.....bdn rse lemah je....aku nk jalan kaki jauh sket pon xmampu skg ni...kalo dlo laju je....skg ni da xmampu....hurmmm.....oke..

till finger meet keyboard again...daaaaa

No comments: